En fudge på skumtomtar.

Idag provade jag göra tomtefudge och gud så goda de blev! Den åker rätt in i receptboken ♡
Jag har ju alltid varit så otroligt glad i sötsaker så de här passade mina smaklökar helt perfekt.
Recept:
1 dl grädde
50 g smör
2 dl strösocker 
12 st skumtomtar 
150 g vit choklad av bra kvalité 
Några droppar röd hushållsfärg
 
Blanda grädde, smör och socker i en kastrull och smält ihop ingredienserna på låg värme.
Klipp sedan i skumtomtarna, ha i lite röd färg och låt sjuda ca 10 min under omrörning tills alla tomtar smält.
Ta kastrullen från värmen.
Hacka chokladen och rör ner i smeten tills den smält helt.
Häll sedan upp i en ugnsform klädd med bakplåtspapper. Jag tog en liten rektangulär form som är 30x15 men den var lite för stor så ta hellre en mindre. Sen är det bara att låta det stå kallt innan man skär upp dem.
Puss och kram ♡ 

Kommentera här: