Hetsen med att vara perfekt.

Jag tycker väldigt ofta att det går för långt i att man ska vara nyttig. Man får höra det ena och det andra om att "ska du verkligen äta de där" eller "oj det där är ju på tok för mycket socker", "gör det här för ett nyttigare alternativ", "gör si, gör så, ät det, undvik det..." Blä!
Jag tränar, jag är ute i friska luften mycket, går promenader, äter generellt väldigt bra i förhållande till kostcirkeln. (Glutenfritt)
Jag är dessutom v ä l d i g t glad i kakor, choklad, glass, nötter och smågodis. 
Jag tycker att livet är för kort för att få kommentarer om hur mycket sötsaker jag stoppar i mig.
Vill jag unna mig sötsaker så ska jag självklart göra det. Jag säger som min kloka mamma: om du har ett sug efter choklad så behöver säkert kroppen lite choklad. Var snäll mot dig själv och ta en bit eller tre.
Jag vet att man kan vänja bort sötsuget och äta nyttigare alternativ, men jag vill inte. Jag tycker att jag lever hälsosamt och är nöjd med hur jag ser ut så då vill jag fortsätta äta mina kakor. Jag är inte vad andra kallar perfekt men jag är perfekt för mig och det är ju det som räknas.
Mormor och morfar är fina förebilder. Innan frukost fick vi alltid varm choklad och bullar. Hemlagat, hembakat och husmanskost. 
Vår släkt har alltid bakat mycket och vi är uppväxta med bullar och kakor från höger till vänster och vi har haft det underbart! (Speciellt jag och min storebror, som nog tar priset i släkten på att äta sötsaker och samtidigt förbränna det fort eftersom i aldrig sitter stilla)
Puss & kram ♡ 
1 Mamma:

skriven

blir så glad att mina "kloka" ord fastnar i våra barn! Så sant man måste njuta av livet, vad lever man annars för! Sen om det är godis choklad eller torkad fisk spelar ingen roll! Ät o njut.

Svar: Ja det är så sant så mamma! Hihi! Jag har en del kloka citat från dig som jag brukar använda ;)
Elin Linnèa

Kommentera här: