Ett lugn.

Jag vänder mig åt sidan och ser ut genom fönstret. Där ser jag folk i stress, springandes fram och tillbaka med sina väskor och portföljer.
Jag har precis satt mig på tåget efter ett jobbpass i gamla stan.
Känslan i mig är bara ett stort lugn. 
Jag ser alla stressa sig fram överallt, knuffa sig fram med armbågarna och ska fram först. Så mycket stress runt omkring men ändå har jag det här lugnet i mig, det känns helt fantastiskt. Nu vet jag på riktigt att jag verkligen hittade mig själv på Svalbard ♡ 
Stockholm är otroligt vackert men nu vet jag att det inte var jag. Från stadsbo i klänning och klackar till träning och turmänniska. Och jag älskar det ♡
 
 
 
Jag hittade mig själv, mitt inre lugn och kärleken ♡
 
1 Susanne:

skriven

Så roligt att läsa om din resa. Jag har själv gjort en liknande, flyttat från mellansverige till en ö mitt ute i norska havet (Helgelandskysten). Har bott och jobbat här i nio månader nu men har nyligen tagit det tunga beslutet att flytta hem.. så om två månader flyttar jag tillbaka till Sverige igen men gud vad man lärt sig mycket om sig själv och fått perspektiv på livet. Jag gick också från "stressad partysvensk" till tjejen som helst sitter uppe på en fjälltopp och tittar ut över havet... Jag har också mött kärleken här på ön men dessvärre så vill vi olika och kommer därför gå skilda vägar den dagen jag flyttar...
Blev lite av en livshistoria här men ville iaf säga att det är kul att läsa om någon i en liknande situation! Även fast vi tagit helt olika beslut i slutändan (du stannar kvar och jag flyttar tillbaka). P.s jag var i Lofoten förra helgen... herreguuuud vilken natur :D Lycka till med allt, hoppas du fortsätter skriva!

Kommentera här: