Fyra dagar på fjället. Fortsättning.

Dag två.
Vi låg kvar länge i sängen, båda hade ont i hela kroppen från gårdagens tur. Det är mycket tyngre att gå på fjället med tung väska på ryggen än jag hade trott!
Efter frukosten provade vi fiskelyckan men det var inte mycket lycka som fanns där, vi gav upp efter ett par timmar och gick in i stugan för lite middag istället.
När vi fått i oss energi gick turen vidare till Håkonsbu. Väl uppe på fjället såg vi en stor flock på ungefär 150 renar, det var riktigt häftigt! Vi kom rätt nära dom innan de blev rädda och började röra på sig.
Vi såg fler fina små vatten på vägen där vi stannade till och fiskade, men det blev inte någon fisk där heller. Efter fyra timmar var vi framme vid stugan, ca 22 tiden på kvällen. Det var en otroligt tät dimma när vi kom fram, vi såg verkligen ingenting. Det var en far och dotter i stugan när vi kom fram, så vi pratade massor med dom till kvällskaffet innan vi alla skulle lägga oss för kvällen.

Dag tre.
Efter frukosten gick vi vidare till Jonsheimsvatnan för ännu mer fiske och sätta upp tältet. Vi fick tre fiskar, väldigt fina, små öringar vid det första vattnet. Då var vi rätt nöjda så vi gick vidare till nästa vatten och slog upp tältet, gjorde kaffe, åt lite choklad och bara såg ut över den vackra utsikten.
Sen tog vi oss en tur upp till Jonsheimstinden, jag säger bara WOW vilken otrolig utsikt! Jag har aldrig sett något så vackert!

Efter turen fiskade vi lite till och då fick jag en stor öring, gud vad glad jag blev då! Sen lagade vi en av de godaste middagarna på länge och bara njöt resten av kvällen.
Att sitta med en kopp kaffe, se ut över vattnet och bergen och känna lukten av färsk fisk som steks med örter, broccoli och vårlök.. Det kan inte bli mycket bättre ♡

Dag 4.
Efter frukost packade vi ihop allt och gick upp till Jonsheimstinden en gång till tillsammans med Christoffers föräldrar, som vi bestämt sedan innan turen att vi skulle möta upp. Det var lite regn den dagen men otroligt fint ändå. Från toppen tog det ca en och en halv timme ner till bilen. Sen bar det av hemåt, till duschen, biff med potatis och kall Corona. Det var ett perfekt avslut på en fantastisk tur på fjället ♡
1 Mamma:

skriven

Oj så härlig berättelse och jätte fina naturbilder. Det måste vara en fantastisk upplevelse att få vandra i en sån fin natur💚

Svar: Tusen tack 💖 ja det kommer vi göra fler gånger, var en riktigt härlig upplevelse ❤