En månad har gått.

Hemlängtan finns i hjärtat, men har insett nu att tiden går rätt fort ändå. Det har redan gått en månad och tur är att både mamma, pappa, Jesper och Sofia redan bokat resa för att hälsa på. Ser fram emot det väldigt mycket! 
Har lyckats få lite rutiner i livet här uppe, och känner att jag trivs så himla bra både i naturlivet och på jobbet. Har helt fantastiska kollegor & vänner <3
I morgon ska vi ut på skotertur, blir premiärturen för mig. Kommer bli jätte roligt!
 
Sov gott och kärlek till er <3
 
(Suddig bild, men det är ändå kärlek) 
 
Man är bortskämd med mycket hemma, viktigaste saken som att du har vänner och familjen nära så har du alltid någon att småprata med. Tex mina många och väldigt onödiga samtal till Hannah och Elina där vi kan prata om allt och inget hur länge som helst. Ringer för ringandes skull.
Att du blir trött på kvällen för att det blir mörkt, här skiner solen dygnet runt, otroligt vackert och häftigt men sömnen blir inte den bästa.
 
Att du kan handla vad du vill när du vill, här är det lite begränsat kan man säga. Tar saker och ting slut så är det slut, tills nästa leverans förstås. Men den kommer inte lika ofta som hemma :)
Allt har sin charm och jag uppskattar alla småsaker som finns och händer här. 
Trots min hemlängtan till nära och kära så kan jag säga efter en månad på Svalbard att jag älskar stället. Fantastisk natur, underbart fina människor som kommit mig nära hjärtat, aldrig kännt mig så avslappnad som här. <3

Kommentera här: