Fyra dagar på fjället. Dag ett.

Förra veckan packade vi väskorna för fyra dagar och tre nätter på fjället. Vi vandrade från Kanstadfjorden till Austerfjorden.
Dag ett:
Vi parkerade bilen i Kanstadfjorden, ca en timme utanför Harstad. Där började vår resa. 
Vi gick ca en och en halv mil första dagen och det var verkligen bara uppåt! Vi hade plan på att stanna och slå upp ett tält vid ett stort vatten vi hade kollat ut innan vi gick, men det var mycket vind och vid vattnet var det massa sten så det var ingen fin tältplats. Då valde vi att gå vidare till en turiststuga vid namn Toralfsbu och övernattade där i stället.
Det tog oss exakt fyra timmar att gå, vi hade en liten paus på 10 min där vi kastade i oss choklad och nötter innan vi fortsatte. 
Väl framme vid hyttan kom det en bäck som vi var tvungna att ta oss över, Christoffer har vattentäta skor så han kom över lätt som en plätt, jag däremot har ju inte det. Efter mycket om och men så beslutade jag mig för att helt enkelt ta av skor och strumpor och gå i vattnet med bara fötter. Det var kallt kan jag lova! Men på med strumpor och skor igen och kursen var än en gång mot hyttan, vi hinner bara resa oss upp och inser att det är ytterligare en bäck att ta sig över.. weeeii!!
Väl inne i hyttan lagade vi mat och sen var det sängdags, klockan hade redan hunnit bli tio på kvällen.
När jag låg i sängen så kände jag verkligen smärta i varenda muskel, och tänkte "herre min hatt för en träningsvärk jag kommer ha om ett par dagar.."
God natt 
Puss och kram ♡ 
1 fotoinorr.blogg.se:

skriven

Så bra jobbat ja träningsvärken kommer nog som ett brev på posten.Fina bilder från eran tripp :)

Svar: Tusen tack :) ja det kändes gott i benen och faktiskt lite i överkroppen också :P
Elin Linnèa

2 Mamma:

skriven

Så fina bilder och härliga bäckar att ta sig över. Brr kallt om fötterna hihi

Svar: Tusen tack ♡ ja de var ju riktigt kalla, så man kunde ju inte stanna upp i vattnet, det var bara skynda sig över ;)
Elin Linnèa

Kommentera här: