Sockertoppen

Nu kan jag checka av bergsbestigning på min lista. Vi gick/klättrade upp för sockertoppen, det var jobbigt, roligt och samtidigt läskigt. Var länge sedan jag var så rädd men gud vad stolt och nöjd jag är att jag gjorde det :) spelar ingen roll hur många tårar man fäller är man envis så klarar man det ändå! Hade det bästa smultronet med mig, han lugnade och peppade väldigt bra ;)
 
Vi hade med oss choklad och hade tänkt oss lite picknick på toppen men fick springa/glida ner väldigt snabbt efter att Christoffer sett ett stort vitt djur. Kan vara isbjörn eller en ren, bäst att ta det säkra före osäkra då vi inte hade vapen med oss. Det kommer alltså bli en nästa gång ;)
 
 
från grillning i lördags.
 
 
Är så nöjd över mitt "nya" jag. Mer skogsmulle än stadsbo <3 känner att jag har hittat rätt & är taggad för mer äventyr!
1 Mamma :

skriven

Skogsmulle jo ja tackar ja. Vet en som man fick bära i skogen som liten för hon va rädd för myror! Hihi kramis

Kommentera här: